نمونه!

تحقیق هنر قرن بیستم

چکیده کوتاه:

دانلود تحقیق در مورد هنر قرن بیستم درقالبwordودر34صفحه،قابل ویرایش: مورخ هنر قرن بیستم با مسائل ویژه ای روبروست که سنگینی آنها را خواننده در صفحات بعد احساس خواهد کرد . بنابراین بد نیست پیشاپیش سخنی دربارهء آنها گفته شود . یکی از آنها ‌‍، شاید بدتر

دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: rar
  • فرمت فایل اصلی: doc
  • تعداد صفحه: 34
  • حجم: 36 کیلوبایت

دانلود تحقیق در مورد هنر قرن بیستم

درقالبwordودر34صفحه،قابل ویرایش:

مورخ هنر قرن بیستم با مسائل ویژه ای روبروست که سنگینی آنها را خواننده در صفحات بعد احساس خواهد کرد . بنابراین بد نیست پیشاپیش سخنی دربارهء آنها گفته شود .

یکی از آنها ‌‍، شاید بدترین شان ، این مسئله است که او کلیات حاضر آماده ای را از آنچه رخ داده است به ارث می برد و دربارهء صدق و ارزش آن شک می کند . تکیه گاه های اصلی این کلیات را انقلاب های کامیابی تشکیل می دهند که یکی پس از دیگری تحقق یافته اند ، با این همه کمتر کسی می تواند ادعا کند که پیشرفتی در هنر صورت گرفته باشد . در هر صورت ، همان اندازه که خلاقیت و نوآوری برای یک هنرمند اهمیت دارد ، رابطه او با آنچه برایش به ارث گذاشته شده درخور توجه و ملاحظه است . مسئله دیگر این است که هر چقدر مورخ به زمان حال نزدیکتر می شود ، رشته پژوهشی اواز تاریخ به چیزی شبیه به خاطر نگاری تبدیل می گردد . او خود شاهد رخدادهایی بوده است که توصیف می کند و با مناقشه ها و جدل هایی که برانگیخته اند زیسته است . تامل درباره آنها بدون شک بر نگرش تاریخی او تاثیر می نهد .

تاریخ هنر مدرن در جریان رخداد آن نگاشته شده است ، یعنی تاریخ نگاری دربارهء آن با به نمایش گذاشته شدن آن همزمان بوده است . چه بسا لازم باشد که در اینجا تفکیکی بین نقد و هنر و تاریخ هنر به عمل آورم . اگر پیشاپیش تفکیک مفیدی وجود داشته باشد ، به کار هنر قرن بیستم نمی آید . منتقد در نقد و بررسی هنر مدرن گویی همان اندازه که ویژگی های ذاتی آن را می سنجد نقش ‌‌‍[احتمالی ] تاریخی آن را نیز مد نظر قرار می دهد ، حال آنکه مورخی که برای به دست دادن روایتی عینی از رخداد ها برنامه ای را در پیش می گیرد ، دیری نمی گذرد که خود را در برابر این موقعیت می یابد که یا باید اولویت ها و ارزیابی های منتقدان را بپذیرد و یا آنکه معیار های دیگری را ، نه به دلایل قطعی تاریخی ، اساس کار خود قرار دهد . من مورخی هستم که مدت ها کار نقد کرده ام و فکر می کنم که تنها نگرشی منتقدانه ای که مورخ باید از آن بپرهیزد نگرش هوادارانهء همراه با تعصب است – یعنی نگرش منتقدی که ، به دلایل بجا یا گاه نابجا ، خود را در مقام سخنگو یاحتی رهبر یک جنبش هنری قرارمی دهد و ضمن طرد دیگرگرایش های دوران معاصر ، از گذشته برای توجیه نظر خویش بهره می گیرد .

از ربع قرن پیش از هنر مدرن ، علاقهء اصلی من شده است تاریخ آن طبیعتا تغییراتی را پشت سر نهاده است . بیشترین تغییر به کمیت آن مربوط می شود . هنگامی که من دانشجو بودم درسی به عنوان قرن بیستم عرضه نمی شد ، ( اگر هم عرضه می شد ، صادقانه بگویم ، من آن را انتخاب نمی کردم ) . هنگامی که درکنار هنرمندان کار می کردم و به دانشجویانی درس می دادم که برای یافتن موقعیت خود در زمان حاضر می بایست با تحولات هنر در گذشتهء نزدیک آشنا می شدند ، احساس نیاز کردم که دربارهء هنر قرن بیستم اطلاعاتی کسب کنم ، ولی آنچه در کتاب ها ، مجلات و کاتالوگ ها وجود داشت فوق العاده محدود بود . پاریسسلطه بی چون و چرا داشت و تقریبا هدر چیزی سر رشته اش در آنجا بود . گرترود اشتاین کتاب کوچکی را که دربارهء پیکاسو ( در 1938 ) نوشته است با این سخن نکته دار را آغاز می کند که (( نقاشی در قرن نوزدهم فقط در فرانسه و به وسیله فرانسویان پدید آمد ، در کشور های دیگرنقاشی وجود نداشت ، در قرن بیستم نقاشی در فرانسه پدید آمد ولی به وسیله اسپانیایی ها . )) هر چند این سخن یک مبالغه رایج است تا حدی می توان حال و هوای نقد هنرمدرن را بازتابد . البته دیدگا های دیگری در کشورهای دیگر وجود داشت ، ولی حتی آنها سعی می کردند با تاکید بر هر گونه پیوند ممکنی با مکتب پاریس (Ecole de paris ) برای خود کسب اعتبار کنند . کتاب الفرد اچ . بار دربارهء هانری ماتیس (1951 ) نمونه اعلای کمال و انصاف بود و مرتبه بعد ، کتاب دیگری همین مولف درباره پیکاسو ( 1945 ) قرارداشت که کاری سبک ترویحتمل پر خواننده تر

بود . موزهء هنر مدرن [ نیویورک ] به مناسبت بر گذاری نمایشگاه های مختلف ، کارهای دیگری رامنتشرکرده بود ومنتشر شده بودند. بنابراین جا دارد که در بارهء میزان تاثیر آن آثار منتشره در تشکل دهی یا شاید شکل دهی مجدد برداشت دونسل ازما مخاطبان ازنخستین دهه های این قرن مطالعه ای صورت پذیرد. برای مثال ، تاچه میزان کتاب کوبیسم و هنر انتزاعی نوشته الفرد اچ . بار ( 1936 ) در شکل دهی این نگرش ما تاثیر داشته است که کوبیسم را مقدمه ای و پیش درآمد هنر انتزاعی [ یا آبستره ] می نگاریم ؟ می خواهم بگویم که ما به آثار منتشره موزهء هنر مدرن متکی بودیم و آنها را همچون وحی منزل قبول می کردیم . آنها عالی بودند و عالی هستند ولی به لحاظ گستره و عمق ، محدودیت هایی داشتند . آنها دربرابر نوشته هایی که در پاریس انتشار می یافتند و اغلب به نحو فاحشی تبلیغاتی بودند بدیل فوق العاده ارزشمندی را ارائه می کردند ، نوشته هایی که با گذشت هر سال محدودیت نظرشان بیشتر آشکار می گردید . در مورد اکسپرسیونیسم آلمان نوشته های بسیار اندکی در دسترس بود و در خصوص فوتوریسم ایتالیا و هنر روس مطلبی وجود نداشت . همچنان که شناخت و درک هر دو مورد اخیر رو به گسترش نهاد ، نقشه تاریخ هنر مدرن ، بزرگ تر و مفصل تر و نیز گیج کننده تر شد .تاریخ هنر مدرن معمولا بر اساس جنبش ها ی هنری نقل می شود : فوویسم کوبیسم ، فوتوریسم اکسپرسیونیسم و جز اینها تحولات این جنبش ها همچون رخدادهای گروهی در برابر عموم ظاهر می شدند و در مواردی ( همچون فوتوریسم و سوررئالیسم ) این واقعیت وجود داشت که هنر بر محیط برآمدن جنبش آن ، با هماهنگی یکدیگر متحول می شدند . ولی در اغلب موارد هیچ جنبش واقعی وجود نداشت – آنچه وجود داشت بیش از ترتیبب تسهیل کننده برای هنر مندانی نبود که اهداف کم و بیش مشترکی را دنبال می کردند ولی فاقد تکیه گاهی بودند که عضویت در یک آکادمی یا جامعه نظام یافته ای فرا می آورد ، یا صرفا یک همبستگی تحمیل شده از خارج بود . بدین ترتیب بود که شماری از هنرمندان که در تاریخ هنر با عنوان فووها شناخته شدند در 1905 بر گرد هم جمع آمدند و با وجود آنکه یکدیگر را می شناختند و ویژگی مشترکی در کارشان بود به هیچ وجه خود را اعضاء گروه واحدی نمی دانستند و عنئان فووها به وسیله منتقدی مخالف ولی نکته سنج بر آنها نهاده شد . با این همه بیشتر آنها به صورت گروهی باقی ماندند هر چند که برخی از آنها نه سال 1905 و نه فوویسم هیچکدام را موضوعی مهم و تعیین کننده در کار خود به شمار نمی آورند . مورخ هنر به هیچ وجه نمی تواند الگوی جنبش ها را کنار هم بگذارد : این الگو خود بخشی از تاریخ است . وانگهی ، خوانندگان انتظار دارند که دست کم بخشی از متن مورد مطالعه شان از آن طبقه بندی که در جاهای دیگر مفید یافته اند برخوردار باشد . بنابر این مورخ از جنبش ها بهره می گیرد و می کوشد که خواننده را یاری کند که چیستی را در آن در یابد، ضمن آنکه بر ایده ها و کارهایی تکیه می کند که چه بسا تاکید برجنبش ها از تضادها می گویند مورخ بر مشابهت ها تکیه می کند : هر جنبشی لزوما از تفاوت خود با آنچه قبلا بوده است خبر می دهد . با این همه اختلاف های درون گروهی گاه اساسی تر از اختلاف های میان گروهی است ، و با وجود آنکه این کتاب روایتی از رخداد های عمده در هنر قرن بیستم را عرضه می کند ، من به جای آنکه بکوشم گزارشی پر هیجان و لحظه به لحظه از رویدادها به دست دهم سعی کردم زمینه فهمی عمیق و جدی از هنر فرآمددر قرن بیستم را مهیا سازم .

کلیدهای جستجو

  • تحقیق
  • هنر
  • قرن
  • بیستم

برای دانلود اینجا کلیک کنید!

محتوای مرتبط:

  • دانلود تحقیق در مورد نقاشی در آغاز قرن بیستم، در قالب doc و در 41 صفحه، قابل ویرایش، شامل هانری ماتیس (1869 ـ1954)، ماتیس پس از فوویسم، پیکره سازی ماتیس، پرواز ماتیس بر روی رنگ ها، منابع. بخشی از ابتدای تحقیق: هانری ماتیس (1869 ـ1954) دانلود تحقیق در مورد نقاشی…
  • چکیده کوتاه: دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحه: 48 حجم: 863 کیلوبایت هانری ماتیس ( 1869 ـ 1954) هانری ماتیس دو سال پس از تولد بونار به دنیا آمد و تا هفت سال پس از مرگ او زیست. این…
  • چکیده کوتاه: پروژه نقاش قرن بیستم هانری ماتیس ؛هانری ماتیس دو سال پس از تولد بونار به دنیا آمد و تا هفت سال پس از مرگ او زیست. این دو مرد نابغه نه تنها دقیقاً معاصر هم بودند، بلکه به عنوان نقاش وجوه مشترک بسیار نیز داشتند: هردو از بزرگترین…
  • دانلود تحقیق با موضوع وضعیت ادبی ایران در سه قرن اول هجری، در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: در سه قرن اول هجری، هم چنان که ایران میدان نفوذ ادیانی از قبیل اسلام و کیش های زرتشتی و مانوی و عیسوی و غیره…
  • بخش اول تکنولوژی نظامی در عهد کهن دستیابی به تکنولوژی جدید از گذشته های بسیار دور در زندگی انسان ها و در تعیین سرنوشت جوامع بشری تاثیر فراوان داشته و در روند تکامل تمدن بشری خصوصاً در عهد باستان هر گاه انسان به تکنولوژی جدیدی دست می یافت، تحول عظیمی…
  • مقدمه یکی از مباحث مهم جامعه شناسی فرهنگی(Cultural sociology) بحث هویت است اینکه هویت چه معنایی دارد؟ چه ساختاری دارد؟ عناصر شکل دهنده آن کدامند نقش آن در جامعه و تاریخ چیست؟ چه انواعی دارد؟ جامعه بی هویت چه خصوصیاتی دارد؟ بحران هویت چیست؟ چه رابطهای است میان هویت و…
  • چنانکه میدانیم زبان رسمی و ادبی ایران در دوره ساسانی لهجه پهلوی جنوبی یا پهلوی پارسی بود. این لهجه در دربار و ادارات دولتی و حوزه روحانی زرتشتی چون یک زبان رسمی عمومی بکار میرفت و در همان حال زبان و ادب سریانی هم در کلیساهای نسطوری ایران که در…
  • دسته: مهندسی شیمی فرمت فایل: doc حجم فایل: 74 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 80 یک قرن با صنعت نفت در ایران (از 5 خرداد 1287- اکتشاف نفت در ایران تا اسفندماه 87-افتتاح فازهای 9 و 10 پارس جنوبی) اکتشاف نفت در ایران ویلیام ناکسی دارسی یک میلیونراسترالیایی ، نخستین فردی…
  • چکیده کوتاه: در این فایل وضع ادبی ایران در سه قرن اول هجری به صورت کامل مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است که به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word و قابل ویرایش دراختیار شما قرار می گیرد دسته بندی: دانشگاهی » سایر…
  • در این بخش مجموعه 240 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 288 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در…
  • در این بخش مجموعه 252 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 252 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 236 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در این…
  • 52 اثر این نقاش را برای شما علاقمندان برای دانلود قرار داده ایم . ونسان ون گوگ در سال ۱۸۵۳ در زوندِرتدر استان برابانت شمالی هلند، نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. او پسر آنا کورنلیا کاربنتوس و تئودوروس ون گوگ بود. پدر و پدر بزرگش کشیش بودند و سهتا…
  • در این بخش مجموعه 238 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 250 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در این…
  • در این بخش مجموعه ی 330 نقاشی از 9 نقاش متعلق به قرن نوزدهم برای دانلود قرار گرفته است. نقاشی ها دارای کیفیت خیلی خوب و اطلاعاتی از قبیل نام نقاشی، سال خلق آن و ابعاد بوم اثر می باشند. همچنین معرفی نامه ی این 9 هنرمند نیز به زبان…
  • در این بخش مجموعه آثار و بیوگرافی (به زبان لاتین) 20 هنرمند متعلق به قرن 19 را در قالب یک فایل Zip برای شما آماده کرده ایم. این فایل شامل 585 نقاشی با کیفیت خیلی خوب و اطلاعات کامل از قبیل نام نقاش، نام نقاشی، سال خلق اثر و ابعاد…
  • در این بخش مجموعه آثار و بیوگرافی 20 هنرمند متعلق به قرن 19 را در قالب یک فایل Zip برای شما آماده کرده ایم. این فایل شامل بیش از 800 نقاشی با کیفیت خیلی خوب و اطلاعات کامل از قبیل نام نقاش، نام نقاشی، سال خلق اثر و ابعاد بوم…