نمونه!

ویژگی‌های آثار دیوید هاکنی طراح و نقاش…

چکیده کوتاه:

در این فایل ویژگی‌های آثار دیوید هاکنی طراح و نقاش معاصر انگلیسی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است که به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word دراختیار شما قرار می گیرد

دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: zip
  • فرمت فایل اصلی: word
  • تعداد صفحه: 121
  • حجم: 1,107 کیلوبایت

ویژگی‌های آثار دیوید هاکنی طراح و نقاش معاصر انگلیسی

بخشی از متن اصلی

دیوید هاکنی و ویژگی‌های کلی دوران وی

مدرنیسم و مسائل تازه

«دیوید هاکنی یکی از مطرح‌ترین نقاشان معاصر است، هاکنی در دورانی زیست می‌کند که دریچه‌های نو و تازه بی‌شماری به روی جهان تجسمی باز می‌شوند اگرچه در آثار هاکنی دوره‌های مختلف کاری و هنری را می‌توان یافت اما نکته اصلی در آثار هاکنی نگاه تیز و موشکافانه وی برگرفته از طبیعت مرئی و مهمتر برگردان هنری با درک زیبایی شناختی خاصی است. جنبش مدرنیسم در نقاشی و پی‌آمدهای آن از جمله پست‌مدرنیسم زمینه‌ساز تحول در ذهن و عمل نقاشانه هاکنی است شاید بهتر باشد قبل از هر چیز به شرایط دنیای نو در عصر حاضر پرداخت.»

«یکی از مهمترین عواملی که به بینش امروزی ما از فلسفه هنر و زیبایی ‌شناسی شکل داده، پیدایش و تکوین مدرنیسم است. اگر بحث را به پیشرفت فرهنگ و به معنایی خاص به تکامل هنر محدود کنیم، آنگاه می‌توانیم به یاری اصطلاح مدرنیسم بازتاب فکری آن دگرگونی‌های عظیم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را که از میانه‌ی سده‌ی نوزدهم در گستره‌های گوناگون زندگی، در اروپا و ایالات متحده و در پی آن‌ها در کشورهای واپس‌مانده روی داد، درک کنیم. مدرنیسم پدیده‌ای است که به تاریخ یک سده و نیم گذشته‌ی فرهنگ غرب مربوط می‌شود، و با مدرنیته تفاوت دارد. البته اینجا باید به دقت دانست که به چه چیز می‌گوییم مدرنیته بسیاری از نویسندگان، به دلایلی پذیرفتنی، کل دگرگونی‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را از رنسانس به این سو با اصطلاح مدرنیته مشخص می‌کنند. در این میان دسته‌ای از نویسندگان، مدرنیته را «ایدئولوژی مدرنیته» می‌دانند، و می‌گویند که رسالت مدرنیسم دفاع از مدرنیسم است. اینان اندیشه و فرهنگی را مدرن می‌خوانند که با نهادها، باورها، و خرافه‌های سنتی مبارزه کند، با آرمان‌های مدرنیته، و با خردورزی یا راسیونالیسم، و نیز با انسان باوری و بینش دنیوی همراه باشد. به این ترتیب از دید این نویسندگان کار مهم و اصلی مدرنیسم، در گام نخست، دفاع از خردباوری مدرنیته است. اما پرسیدنی است که آیا به راستی هنر مدرن، به عنوان یکی از مهمترین و بارزترین جلوه‌های مدرنیسم از خردباوری دفاع کرده است؟ تئودور آدورنو که از اندیشگران مکتب فرانکفورت بود (و ما در این رشته درس‌ها بارها از عقایدش یاد خواهیم کرد) همواره از جدی‌ترین و پرشورترین مدافعان مدرنیسم هنری بود، اما در آثار متعددی و از آن میان در کتاب نظریه‌ی زیبایی شناسی خود، به شکل دقیقی نشان داد که هنر مدرن از خردباوری مدرنیته به هیچ رو دفاع نمی‌کند، و برعکس با آن سر جنگ دارد. آدورنو که خود از رادیکال‌ترین ناقدان خردباوری مدرن بود، و همراه با ماکس هورکهایمر کتاب دیالکتیک روشنگری را نوشته بود ـ که فکر می‌کنم هنوز هم کسی نتوانسته به انتقادهای آنان از مدرنیته پاسخ بدهد ـ در آثار مدرنیست‌ها بهترین متحد و همراه خود را می‌یافت. آدورنو بارها خردباوری مدرنیته را ایمان به خرد ابزاری خواند، و مخاطرات آن را گوشزد کرد. او نشان داد که دیدگاه اسطوره‌ای در روزگار مدرن باقی مانده، و سرمایه‌داری آرمان‌های سود طلب خود را با آن توجیه می‌کند. او مصائب انسان مدرن را نتیجه مدرنیته دانست، و تأکید کرد که هنر مدرن علیه این مصیبت‌ها و سرچشمه‌ی آن‌ها موضع دارد. به راستی هم می‌شود با آدورنور هم‌آواز شد که اندیشه و هنر مدرن فریاد اعتراضی است که از خود بیگانگی آدم مدرن را بیان می‌کند، و آن را نمی‌پذیرد. در دهه‌ی گذشته، یکی از شاگردان آدورنور، که خود اکنون فیلسوفی مشهور است، یعنی یورگن هابرماس ، از زاویه‌ی تازه‌ای به این مسئله توجه کرد. او نوشت که بی‌شک هنر مدرن از خردباوری ابزاری دفاع نمی‌کند، و در این مورد حق با آدورنوست که مدرنیسم از ناقدان بی‌رحم و سازش ناپذیر خرد ابزاری است، و به هیچ رو با آن خردباوری‌ای همراه نیست که با تکیه بر پیشرفت‌های تکنولوژیک به توجیه نابرابری‌های اجتماعی و بی‌عدالتی‌های مناسبات تولید سرمایه‌داری می‌پردازد. اما مسئله‌ی اصلی این است که مدرنیسم، در بنیان خود مدافع گونه‌ای دیگری از خردباوری مدرنیته، یعنی «خرد ارتباطی» است. هنر مدرن، از آنجا که به هر رو به مخاطب ارائه می‌شود در موقعیت ارتباطی قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که هیچ تجربه‌ی زیبایی شناسانه‌ای نمی‌تواند از این موقعیت بگریزد. اما چنین می‌نماید که هابرماس نکته‌ای مهم را که یکی از ویژگی‌های هنر مدرنیست است، از نظر دور کرده: این هنر به کمترین میزان ممکن در مدار ارتباط‌های انسانی قرار گرفته است. اگر از پاره‌ی موارد استثنایی بگذریم، همانطور که آدورنو به خوبی نشان داده بود هنر مدرن توانایی ایجاد ارتباط با مخاطبان بسیار، یعنی توده‌های مردم را نداشته است. البته این نکته بدین معنا نیست که هنرمند مدرن‌خواهان این ارتباط نبوده است، یا کار او، به این دلیل هنری است ناکامل، ولی به هر رو باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که هنر مبتذلی که زاده‌ی صنعت فرهنگ، و توجیه‌کننده‌ی مناسبات تولیدی و اجتماعی مسلط است، با انبوه مخاطبان تماس می‌گیرد، و در مقابل هنر مدرن با مخاطبانی اندک‌شمار مکالمه می‌کند، تا آنجا که مخالفانش آن را هنری «سرآمدگرا» نامیده‌اند.»

اکنون به آن دگرگونی‌های بنیادین در بینش زیبایی‌شناسانه بپردازیم که به طور کلی نتیجه هنر مدرن است. هنگامی که تاریخ‌نگاران هنر از مدرنیسم یاد می‌کنند، از جریانی حرف می‌زنند که در فاصله سال‌های 1890 تا 1940 شکوفا شد. آنان در این جریان، آیین‌ها، مکتب‌ها، و حتی کار هنرمندان تک و مستقل را جای می‌دهد. گستره‌ی مدرنیسم بیش از حد تصور وسیع است. مدرنیسم در هنرهای معتبر و «افتاده» با همان قدرت کارکرد که در هنرهایی تازه پدید آمده (مهمتر از همه سینما)، و حتی به باز زنده کردن هنرهایی از یاد رفته پرداخت. امروز که عنوان آیین‌هایی چون فوتوریسم، کوبیسم، اکسپرسونیسم، سور رآلیسم، و یا نام‌هایی چون جمیز جویس، مارسل پروست، ویرجینیا ولف، فرانتس کافکا، واسیلی کاندینسکی، پابلو پیکاسو، آرنولد شوئنبرگ، ایگور استراوینسکی، ازراپاند، راینر ماریا ریلکه و تی. اس. الیوت را به یاد می‌آوریم، احساس می‌کنیم که مدرنیسم به معنایی ساده یک دگرگونی هنری نبود، بل انقلابی در بنیان بیان حسی یا زیبایی شناسانه بود. هرچند آغاز شکوفایی‌اش را به واپسین دهه‌ی سده‌ی نوزدهم نسبت داده‌اند، اما ریشه‌های پیدایش آن به دهه‌ها دورتر می‌رسد. در بحث از این ریشه‌ها و تبار باید به نکته‌ای دقت کرد، که بسیار مهم است. شعرهای بودلر، رمبو و مالارمه، رمان‌های فلوبر و داستایفسکی، نقاشی‌های امپرسیونیست‌ها و سمبولیست‌ها، یا اپراهای چهارگانه‌ی واگنر را نمی‌توان به سادگی فقط سرچشمه‌های مدرنیسم دانست. اکنون که تجربه مدرنیسم را از سر گذرانده‌ایم به خوبی متوجه می‌شویم که بسیاری از این آثار «نمونه‌هایی از هنر مدرن» به حساب می‌آیند. یعنی نمی‌توان گفت که در آنها فقط رگه‌هایی از بیان مدرن وجود دارد، عناصری که بعدها در آثار دیگران کامل شدند، بل نکته‌ی مهم این جاست که روش بیان آن‌ها مدرن است. از سوی دیگر کسانی چون بودلر نه فقط در زمینه‌ی تجربه‌ی هنری هنرمندانی مدرن محسوب می‌شدند، بل در نوشته‌های انتقادی خود نیز از مدرنیسم دفاع می‌کردند، و مبانی نظری آن را پایه می ریختند. پس شاید بتوان گفت که ما باید در آن طرح تاریخی تجدیدنظر کنیم، و پیشینه‌ی مدرنیسم را به سال‌هایی دورتر از دهه‌ی 1890 ببریم.

این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت

( word قابل ویرایش) در اختیار شما قرار

می گیرد.

تعداد صفحات:121

کلیدهای جستجو

  • تحقیق دیوید هاکنی
  • تحقیق پیرامون دیوید هاکنی
  • دانلود مقاله دیوید هاکنی
  • پایان نامه پیرامون دیوید هاکنی
  • پروژه دیوید هاکنی
  • تحقیق در مورد دیوید هاکنی
  • پایان نامه رشته هنر

برای دانلود اینجا کلیک کنید!

محتوای مرتبط:

  • دانلود تحقیق با موضوع ویژگی های آثار دیوید هاکنی، در قالب word و در 123 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: مدرنیسم و مسائل تازه، پست مدرنیسم، فصل دوم: واقعیت و تأثیر آن بر آثار دیوید هاکنی، عملکرد خط و ارتباط آن با طراحی، فصل سوم: هاکنی و دانلود تحقیق…
  • دسته: کامپیوتر و IT فرمت فایل: doc حجم فایل: 715 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 96 گزارش کارآموزی رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی در شرکت طراح سرو سیستم *قابل ذکر است که در این کارآموزی آموزش مباحث پایه ای ساخت یک وب سایت با زبان برنامه نویسی PHP در بخش…
  • در پکیج جامع طراحی و ایجاد سایت هفت سبد به سه موضوع کلی پرداخته شده است: آموزش بسته های آماده نصب و قالب ها ابزارها این مجموعه یکی از جامع ترین پکیج های موجود در حوزه آموزش طراحی و همچنین ایجاد آسان سایت می باشد،که پس از ماه ها تلاش…
  • چکیده کوتاه: پکیج جامع طراحی و ایجاد سایت دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: .exe حجم: 0 کیلوبایت در پکیج جامع طراحی و ایجاد سایت هفت سبد به سه موضوع کلی پرداخته شده است: آموزش بسته های آماده نصب و قالب ها…
  • در این بخش مجموعه 240 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 288 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در…
  • در این بخش مجموعه 252 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 252 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 236 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در این…
  • جوزپه آرچیمبولدو نقاش ایتالیایی بود که بیشتر برای آفرینش تک چهره های ذهنی تماماً ساخته شده از ترکیب اشیایی مانند میوه ها، سبزیجات، گل ها، جانوران و کتاب ها، شناخته می شود. نقاشی های او در سدهٔ ۲۰ میلادی توسط سالوادور دالی و نقاشان سورئالیست دیگر ستوده شدند. آرچیمبولدو نقاشی…
  • در این بخش مجموعه 44 نقاشی از اثر های نقاش را برای دانلود قرار داده ایم . کیفیت نقاشی های خیلی خوب بوده است . عبارات کلیدی نقاشی مجموعه آثار قرن هفدهم اطلاعات فایل نویسنده: حسین خیاطی دسته بندی: هنر قیمت: 6300 تومان برای دانلود اینجا کلیک کنید!
  • 52 اثر این نقاش را برای شما علاقمندان برای دانلود قرار داده ایم . ونسان ون گوگ در سال ۱۸۵۳ در زوندِرتدر استان برابانت شمالی هلند، نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. او پسر آنا کورنلیا کاربنتوس و تئودوروس ون گوگ بود. پدر و پدر بزرگش کشیش بودند و سهتا…
  • در این بخش مجموعه 238 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب-خیلی خوب است و نام هر نقاشی بر روی فایل آن نوشته شده است. تاریخ خلق نیمی از نقاشی ها نیز مشخص است. خلاصه ی زندگینامه ی…
  • در این بخش مجموعه 250 نقاشی از هنرمندان متعلق به قرن نوزدهم را برای دانلود قرار داده ایم. این نقاشی ها با کیفیت خوب است و شامل اطلاعاتی از قبیل نام اثر و سال خلق آن می باشد. خلاصه ی زندگینامه ی این هنرمندان نیز به زبان لاتین در این…
  • در این بخش مجموعه ی 330 نقاشی از 9 نقاش متعلق به قرن نوزدهم برای دانلود قرار گرفته است. نقاشی ها دارای کیفیت خیلی خوب و اطلاعاتی از قبیل نام نقاشی، سال خلق آن و ابعاد بوم اثر می باشند. همچنین معرفی نامه ی این 9 هنرمند نیز به زبان…
  • در این بخش مجموعه آثار و بیوگرافی (به زبان لاتین) 20 هنرمند متعلق به قرن 19 را در قالب یک فایل Zip برای شما آماده کرده ایم. این فایل شامل 585 نقاشی با کیفیت خیلی خوب و اطلاعات کامل از قبیل نام نقاش، نام نقاشی، سال خلق اثر و ابعاد…
  • در این بخش مجموعه آثار و بیوگرافی 20 هنرمند متعلق به قرن 19 را در قالب یک فایل Zip برای شما آماده کرده ایم. این فایل شامل بیش از 800 نقاشی با کیفیت خیلی خوب و اطلاعات کامل از قبیل نام نقاش، نام نقاشی، سال خلق اثر و ابعاد بوم…
  • مجموعه اثار نقاش بزرگ لئوناردو داوینچی که 22 تا از نقاشی های مشهور ان نقاش را به نمایش گذاشتیم . قالب بندی:rar 22 نقاشی نقاشی های با کیفیت بالا می باشند . بهترین مجموعه از نقاشی های این هنرمند معروف برای شما جمع اوری شده است . ناب ترین و…
  • مجموعه اثار نقاش بزرگ پابلو پیکاسو نقاش قرن هفدهم که 29 تا از نقاشی های مشهور ان نقاش را به نمایش گذاشتیم . قالب بندی:rar 29 نقاشی نقاشی های با کیفیت بالا می باشند . عبارات کلیدی دانلود نقاشی مجموعه آثارنقاشی نقاش معروف پابلو پیکاسو هنر اطلاعات فایل نویسنده: حسین…
  • مجموعه اثار نقاش بزرگ پابلو پیکاسو نقاش قرن هفدهم که 25 تا از نقاشی های مشهور ان نقاش را به نمایش گذاشتیم . قالب بندی:rar 25 نقاشی نقاشی های با کیفیت بالا می باشند . عبارات کلیدی نقاشی رشته هنر پابلو پیکاسو دانلود مجومع نقاشی نقاشی های معروف اطلاعات فایل…