نمونه!

نقش بازاریابی در ایجاد تقاضای بهینه برای خدمات بانکی و روشهای کاربردی آن

نقش بازاریابی در ایجاد تقاضای بهینه برای خدمات بانکی و روشهای کاربردی آن

مقدمه:

درجهان امروز که اقتصاد حرف اول را می زند و در جریان پر تلاطم اطلاعات که هر لحظه انبوهی از اطلاعات جدید به آن افزوده می شود و هر کشوری به فراخور حال خود از این اطلاعات بهره می گیرد و قدمی در مسیر پیشرفت برمی دارد. جا دارد که ما ایرانیان نیز برای سربلندی و اعتلای میهن خود از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

با نگاهی اجمالی بر کشورهای پیشرفته و مشاهده توسعه همه جانبه آنها، انسان به شگفتی فرو می رود. چگونه این کشورها توانسته اند به این مراتب از پیشرفت مترقی دست یابند؟

شاید یکی از مهمترین دلایل این امر، اهمیت و ارزشی است که این کشورها برای امر تحقیق و پژوهش قایل هستند. بودجه های عظیمی که در این کشورها برای تحقیق صرف می گردد، خود مؤید این مسئله می باشد.

متأسفانه در کشور ما، بخش کوچکی از بودجه صرف امر پژوهش می گردد که شاید همین مقدار نیز در مسیر درست به جریان نیفتد. دسترسی به آمار و ارقام صحیح بسیار مشکل است و این بخش به صورت انحصاری در اختیار دولت می باشد و در کل می توان گفت، هنوز تحقیق و پژوهش در ایران به معنی واقعی جایگاه خود را نیافته است.

امروزه هر یک از بانکها سعی و تلاش می کنند که سهم بیشتری در بازار بدست آورند و رهبری بازار را در کنترل خود در آورند. یکی از عواملی که به بانکها در این امر کمک می کند، مفهوم مشتری گرایی و بانک است. در این راستا بسیاری بانکها تنها به الفاظی اکتفا کرده و کمتر به صورت واقعی و عملی به آن پرداخته اند.

کلید و رمز موفقیت اجرای عملی مفهوم مشتری گرایی در استراتژی بانک نهفته است. این استراتژی باید مبتنی بر حل مسئله و مشکل مشتری از طریق نیازهای آشکار و پنهان او در حال و آینده باشد. بانک باید نیازهای آینده مشتریان را پیش بینی کرده و سعی کند آنها را تأمین کند.

تأمین نیازهای موجود مشتریان به تنهایی کافی نیست، چرا که بانکهایی در ارائه خدمات موفق هستند که بتوانند به نیازهای آینده مشتریان پی ببرند و به بازاریابی توجه بیشتری کنند. به عقیده پیتر دراکر، دو شرط برای موفقیت هر مؤسسه ای، بازاریابی و نوآوری است.

در این پژوهش سعی بر آن است تا با تبیین مهمترین استراتژی های مبتنی بر مشتری گرایی که اجرای آنها موفقیت بانک را تضمین می کند به تحقق این امر کمک می کند.

این تحقیق کوششی بسیار اندک است در راه کمک به بانکها و سرانجام در راه اعتلای میهن عزیزمان. اگرچه در راه این پژوهش مشکلات عدیده ای از نظر زمانی، کمبود منابع و آمار و حتی مالی سرراهمان بود، ولی در حد توان و بضاعت از هیچ کوششی واگذار نکردیم.

در انتها برخود لازم می دانیم مراتب تشکر و قدردانی خویش را از تمام کسانی که در این راه ما را یاری کرده اند به خصوص خانم فریده فخری زاده، استاد امین دلیری به خاطر راهنمایی ها و کادر کتابخانه پژوهشکده پولی و بانکی ابراز داریم.

«فهرست مطالب»

فصل یک کلیات

11 تعریف موضوع تحقیق

21 اهمیت موضوع تحقیق

31 فرضیه ها

41 روش تحقیق

51 حدود و موانع تحقیق، اشکالات و محدودیتها

61 تعریف اصطلاحات و واژه های خاص در تمام مسأله

71 خلاصه ای از اهم گزارش

فصل دوم بازاریابی بانکی در ایران و ویژگیهای خدمات بانکی

12 بررسی زمینه بازاریابی در نظام بانکداری ایران

بیان مسأله

22 مشکل اصلی: «محصول»

32 مشکلات مدیریتی و بازاریابی

42 ویژگیهای خدمات بانکی

142 ناملموس بودن

242 ارتباط خریدار و فروشنده و تولید و مصرف همزمان 342 عدم امکان ذخیره سازی و انبارکردن خدمات 442 بی اثباتی کیفیت خدمات 542 مسئولیت امانتداری 642 جریان دو طرفه اطلاعات

فصل سوم مشتری گرایی، راهی به سوی موفقیت در عملیات بانکداری

13 ضرورت مشتری گرایی 23 مفهوم استراتژی مشتری گرایی 33 انگیزه ها و نیازهای مالی مشتریان بانکها 43 استراتژی های مهم در جهت مشتری گرایی 143 ایجاد فرهنگ مشتری گرایی 243 توانمند سازی منابع انسانی

فصل چهارم کیفیت ارائه خدمات به مشتریان، جدیدترین قلمرو بازاریابی

14 مفهوم جدید خدمت به مشتریان

24 مفهوم کیفیت خدمت 124 کیفیت فرآیند 224 کیفیت ستاده 324 کیفیت فیزیکی 424 کیفیت تعاملات 524 کیفیت سازمان 34 رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت 44 مزایای رضایت مشتری 54 ابزار اندازه گیری کیفیت خدمت 154 مقیاس کیفیت خدمت 254 اجزای مقیاس کیفیت خدمت 354 مدل عملیاتی / فنی کیفیت خدمت 64 برنامه ای برای ارائه خدمت به مشتریان 164 درک انتظارات مشتریان 264 برقراری اولویت برای مشتریان 364 تعریف اهداف خدمت

464 ارائه خدمات در تمام سطوح 564 ایجاد انتظارات مطلوب در تمام مشتریان 664 ایجاد ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات 764 پرورش کارکنان 864 اندازه گیری رضایت مشتریان 74 بررسی شعارهای بانکهای ایرانی فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 15 خلاصه نتایج بدست آمده در ضمن تحقیق 25 تصریح روابط علت و معلول در نتیجه تحقیق ثابت و مسلم شده است. 35 بررسی فرضیه، تأیید فرضیه 45 پیشنهاد اصل عملی و تئوری بدست آمده 55 پیشنهادات برای انجام امری با لزوم انجام تحقیقات مکمل در زمینه موضوع تحقیق 65 پیشنهادات درباره روش و نحوه تحقیق و مطالعات بعدی

برای دانلود اینجا کلیک کنید!

محتوای مرتبط:

  • عنوان کامل: نقش بازاریابی در ایجاد تقاضای بهینه برای خدمات بانکی و روشهای کاربردی آن دسته: روش تحقیق فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 100 فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: ما در این تحقیق به دنبال بررسی این موضوع هستیم که «آیا…
  • دسته: اقتصاد فرمت فایل: doc حجم فایل: 413 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 192 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی با عنوان بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) چکیده : هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر…
  • چکیده کوتاه: مجموعه آیات منتسب به حضرت امیرالمومنین (ع) در قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آن دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: apk حجم: 15,690 کیلوبایت قرآن: مجموعه آیات منتسب به حضرت امیرالمومنین (ع) در قرآن به همراه ترجمه و تفسیر…
  • دانلود پاورپوینت با موضوع بازاریابی خدمات بانکی، در قالب pptx و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تعریف بازاریابی، تعریف خدمت و خدمات، انواع بازاریابی، بازاریابی خدمات، ویژگی خدمات، آمیخته بازاریابی خدمات… دانلود پاورپوینت با موضوع بازاریابی خدمات بانکی، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: تعریف…
  • دسته: پایان نامه و مقالات رشته اقتصاد فرمت فایل: doc حجم فایل: 173 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 63 محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران مقدمه اقتصاددانان این موضوع را به رسمیت شناخته اند و کمتر مناقشه ای درباره آن دارند که تعادل میان عرضه و تقاضای پول عامل…
  • دانلود طرح توجیهی با موضوع تولید خمیر کاغذ فلوتینگ از کاه و کلش، در قالب pdf و در 13 صفحه، شامل مقدمه و خلاصه ای از طرح، فهرست مطالب، جداول و محاسبات مربوطه، موضوع و معرفی طرح، هزینه تجهیزات، ظرفیت، سرمایه گذاری کل، سهم آورده متقاضی… دانلود طرح توجیهی با…
  • چکیده کوتاه: پروژه کاربردی پروژه کاربردی طراحی کارخانه سوسیس و کالباس و همبرگر دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: rar تعداد صفحه: 77 حجم: 3,578 کیلوبایت کلیدهای جستجو پروژه کاربردی پروژه کاربردی طراحی کارخانه سوسیس کالباس همبرگر برای دانلود اینجا کلیک کنید!
  • چکیده کوتاه: پروژه کاربردی طراحی کارخانه سوسیس و کالباس و همبرگر دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: rar تعداد صفحه: 77 حجم: 3,578 کیلوبایت کلیدهای جستجو پروژه کاربردی پروژه کاربردی طراحی کارخانه سوسیس کالباس همبرگر برای دانلود اینجا کلیک کنید!
  • دانلود پاورپوینت با موضوع تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعات بازاریابی (فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، نکاتی که در تحقیقات بازاریابی، باید مورد توجه قرار گیرد، سیستم های دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی دانلود…
  • دانلود مقاله با موضوع برآورد میزان آب صرفه جویی شده به منظور برنامه ریزی قابل اطمینان در مدیریت تقاضای آب، در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، جمع آوری اطلاعات آماری محلی، ارزیابی میزان آب مصرفی مشترکین… دانلود مقاله با موضوع برآورد میزان آب صرفه…
  • مقاله ارایه مدل جهت تعیین مکان شعب بانک با تقاضای غیرقطعی مشتریان، در قالب pdf و در 13 صفحه مقاله ارایه مدل جهت تعیین مکان شعب بانک با تقاضای غیرقطعی مشتریان در قالب pdf و در 13 صفحه عبارات کلیدی مقاله ارایه…
  • عنوان انگلیسی مقاله: China’s energy economy,Technical change, factor demand and interfactor/interfuel substitution عنوان فارسی مقاله: اقتصاد انرژی چین : تغییر فنی ، تقاضای فاکتور و جایگزینی درون فاکتور یا درون سوخت دسته: اقتصاد فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26 جهت دانلود رایگان نسخه…
  • چکیده کوتاه: پروژه پایانی کامل دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: وورد تعداد صفحه: 70 حجم: 4,971 کیلوبایت عنوان فهرست مطالب صفحه چکیده: 1 فصل اول: پیش بینی تقاضای انرژی الکتریکی در شبکه توزیع 1-1- پیش بینی بار در سیستم های توزیع…
  • قالب بندی : Power Point تعداد اسلاید : 63 اسلاید رئوس مطالب : مقدمه مديريت منابع آب مديريت يكپارچه منابع آب مديريت تقاضاي آب روشهاي مديريت تقاضا منافع مديريت تقاضا اقدامات موثر در كاهش تقاضاي آب مراحل مطالعه ميداني طرح هاي صرفه جويي آب ضرورت مديريت تقاضاي آب كاشان بررسي…
  • چکیده کوتاه: پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش :اقتصاد انرژی دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحه: 105 حجم: 265 کیلوبایت بررسی تابع تقاضای انرژی وعوامل موثر برآن در اقتصاد ایران کلیدهای جستجو بررسی تابع تقاضای انرژی وعوامل…
  • چکیده کوتاه: دانلود پاورپوینت شرکت و استراتژی بازاریابی،همکاری برای ایجاد رابطه با مشتری (فصل دوم کتاب اصول بازاریابی کاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده) دسته بندی: دانشگاهی » مدیریت اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: pptx تعداد صفحه: 31 حجم: 1,244 کیلوبایت دانلود پاورپوینت شرکت و استراتژی بازاریابی،همکاری برای…
  • دانلود پاورپوینت با موضوع شرکت و استراتژی بازاریابی، همکاری برای ایجاد رابطه با مشتری (فصل دوم کتاب اصول بازاریابی کاتلر و آرمسترانگ، ترجمه بهمن فروزنده)، در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، برنامه ریزی استراتژیک در سطح شرکت دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی دانلود پاورپوینت…
  • دانلود پاورپوینت شركت و استراتژي بازاريابي،همكاري براي ايجاد رابطه با مشتري ( فصل دوم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده) دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی) فرمت: پاورپوینت تعداد سالاید: 31 اسلاید كتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ كاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده از جمله منابع مهم درس…
  • چکیده کوتاه: چکیده: شادی و نشاط نیاز طبیعی انسان است و در همه افراد وجود دارد و باید به درستی به آن پاسخ داده شود استاد مطهری، نیاز به شادی و نشاط را مانند نیاز به غذا می داند که ضرورتی اساسی برای ادامه حیات و سلامت جسم و روان…
  • چکیده کوتاه: نقش سیستم بانکی در بهبود عملکرد بنگاه های صادراتی، در قالب پی. دی. اف و در 17 صفحه، شامل چکیده، مقدمه، مبانی نظری پژوهش، متدولوژی پژوهش و آنالیز داده ها، آزمون فرضیه ها، نتیجه گیری، محدودیت های پژوهش، پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده دسته بندی: دانشگاهی » سایر…